Julklappar till hjälporganisationer och hemlösa i mars.

Ja, jag vet.  Jag borde gilla det. Jag är med i wwf och naturskyddsföreningen och tycker i allmänhet om att skänka till de mer behövande. Men va fan, kan jag inte få ha mina julklappar ifred!

Jättebra grej att ge till folk man INTE tycker om. ”Här har du din jävel, tack för att du skänkte pengar till bris”.

Jag vet att jag inte borde bli besviken, men allvarligt talat, skulle jag enbart få en sån julklapp skulle jag faktiskt bli besviken. SKITBESVIKEN! Jättebra att donera pengar till olika organisationer, men vad i helvete, kan vi inte göra det till något vi gör i vardagen resten av året, så kan vi få ge de vi tycker om riktiga julklappar på julen?

Sen är det överlag ganska fjantigt med detta ”tänk på de hemlösa och ensamma till julen”. Hallå, de är faktiskt precis lika ensamma och hemlösa resten av året.

Kommentera

