De fula tjockiskläderna

Det här ämnet tas upp i tid och otid, men det finns ju en anledning för detta… Skiten ändrar sig ju inte?! I tjockisrutorna residerar de fulaste, mest oformliga plagg du någonsin kommer att skåda.. Gärna med glitter, eller storblommigt.

Exempel nummer ett (från kappahl XLNT) Kolla på den!!! Vafan är det där för något!!!!!!! Leopardmönstrat OCH blommor.. Med någon jävla spets längst ner.. Allvarligt talat.. Vem är köparen! Jag kräver att få veta det! Vilken stackars kvinna är det som tänker ”oj så smickrande, oj så snygg”. Det värsta är nog att går vi tillbaka tio år eller tjugo år så skulle denna tjockiströja se precis likadan ut, tjockisrutan är nämligen en mystisk tidsfri zon som modevärlden helt enkelt inte kan påverka. Vi ska nöja oss med dessa monster. Å andra sidan tycker jag Kappahls alla kläder ser ut ungefär sådär.. Eller så har ENBART blommönster på ovandelen och volanger. Undrar vem som designar deras kläder… H*n får säkert megabra betalt.

Sedan har vi zizzis kläder som jag personligen ofta tycker är överskattade, dyra påsar. Exempel nummer 2 -Klänning från Zizzi på ellos.se Ser ni! Ser ni! Gravidmagen på den ickeexisterande modellen O.o Vad i helvete…  Och jag ser redan hur materialet är ett sådant man svettas i… Om någon köpt den.. Snälla berätta.. För jag är övertygad om att man får stora lökringar i den.. Och vart är midjan? Okej, mycket kan räddas med en skärp.. Men jag är trött på att alltid ha ett jävla skärp. En outfit MED midja figursydd för en kvinna. Ska det vara så jävla svårt?!

Exempel nummer 3, också från Ellos.. Har ni sett något fulare i hela era liv! Nä trodde inte det heller. Denna klänning är nämligen gjord för att framhäva alla valkar och magar och samtidigt få en att se kortare ut, med kortare ben och lång överkropp samt få ens midja att totalt försvinna. SHIT så snyggt.. Den är read (go figure) så ifall ni fortfarande är sugna så kostar denna skapelse 250 spänn och kommer att vara er eviga nagel i ögat. Och låt oss inte ens börja prata om klänningar och tröjor med nitar och glitter på eller asymmetriska avslut. ISCH!

4 thoughts on “De fula tjockiskläderna

  1. Alltså, dragsko på höften. Jag känner att vi måste prata om det fenomenet. För vem är det gjort egentligen? Framförallt; för vilken tjockis är det gjort? Jag som är äpple har två val: antingen dra åt UNDER magen så att jag ser gravid ut, eller MITT PÅ magen så att min midja helt försvinner. Hur man än gör så blir det ju rövfult! Argh!

Kommentera

