Alla är galna på tradera

Att besöka tradera är inte som att besöka en vanlig affär. Man kan lyckas få till riktiga kap, när säljaren exempelvis varit klantig och lagt upp auktionen mitt i natten varav ingen (utom jag) orkar stanna uppe och vänta in sista minuten och ninja auktionen.

Men ofta så ser jag auktioner svisha förbi min smärtgräns i all världens fart och jag tänker ”varför köper de inte de här grejerna BILLIGARE i en affär???” Det finns ju internetbutiker numera också, så det handlar ju inte bara om att man inte vill ut i vimlet och leta..

Den här tröjan t.ex. som gick för 286 spänn.. Okej den ser sjukt mysig ut! Men det förändrar inte saken att det går att hitta liknande tröjor i samma storlek (50/52) till ett lägre pris hos en butik där du vet säkert att du får produkten och du har returrätt..

Exempelvis den här tröjan från gina tricot som finns upp till storlek XXL alltså 50/52 som kostar 249kr

Jag har även sålt kläder själv för hiskeliga priser. En klänning från HM som jag själv köpt på rean för 70 kr gick för 500 kr?! Jag trodde knappt jag skulle få den såld.

Så antingen har folk väldigt mycket pengar och tycker om att vinna auktioner.. Eller så har de glömt bort att det finns andra ställen än tradera att handla på.

Kommentera

