Vad är slem?

Jag har hostat, slemmat och snörvlat i en hel vecka nu, precis efter bröllopet.. ja just det. Jag gifte mig förra lördagen.. Nåväl, det va ju inte det vi skulle prata om utan slem. Vad är slem?

Enligt slemolga som kollat på wikipedia med samma funderingar som jag så kom hon fram till att ”Snor/slem bildas av slemhinnorna i näsan, det kallas
också nasalt mucus. Slem bildas av ackumulerad extracellulär vätska, vilken ökar i omfattning vid ett inflammationssvar. Det kan bildas ett par deciliter slem om dagen.
Ett par deciliter. Per dag.”

Fuck! Hörde ni det???? Flera DECILITER om dagen… Känns ju som att slaget är någorlunda förlorat redan! All hostmedicin ”mot segt slem”… Wow.. Och kroppen bara bildar ännu mer O.o

Och hur jag blev sjuk när det var 34 grader i skuggan is beyond me…

Kommentera

