Gymskräcken

Okej, så de flesta tjockisar är nog lite rädda för gym.  Just den här känslan av att jag borde träna innan jag ens stiger in på gymmet.. Ja den finns.. Speciellt rädd är jag nog inför muskelknuttarna, ni vet, de som i princip bor på gymmet och bara använder fria vikter.  De finns installerade på alla gym i hela världen, det är jag helt övertygad om.  Jag har ju vågat mig in på gym några ggr i mitt liv. Och jag har alltid känt att de stirrar, checkar in det nya på gymmet och viskar till varandra. Vilket suger!

Jag har ju betalat precis lika mycket som dem och har all rätt att vara där… Så varför känns gymmet så fel? Som att gå in i ett alternativt universum, där alla är slimmade och haft plastikoperationer som gör att de inte kan göra annat än att le hela tiden.  Allvarligt talat, deras serotenin nivåer måste vara gräsligt höga.

Sen är det här med att jag inte ens tycker det är så roligt… Maskinerna.. Ett…. Två… Tre… Femtiosju… Näe, inte min grej. Måste finnas någon roligare träning. Så jag tänkte prova lite såna här.. Gruppgrejer… Exempelvis pilates och spinning… Eller varför inte afrodans.. Visst jag kommer ha ångest där också. Allvarligt talat, speglar när man hoppar, studsar, är röd i fejan och svettas som en gris… Gud så roligt.. Verkligen..

Och den här gången är det träning för att må bra, på insidan. Jag skiter i förändring, det här handlar inte om viktnedgång, även om det är det enda alla smalisar kommer kommentera på, vilket också stör mig, men vad ska man göra^^ Jag vill hitta träning som är rolig, en hobby, inget måste som känns jobbigt.

Jag återkommer om afrodansen!

Kommentera

